Friday, November 26, 2021

tatap dan nanti.



hari ini
aku punya tatapan penuh
pada kamu

sehari ini
ke arah mana pun melihat
mata aku segera mencari kamu

bagai tercapai capai ingin
bagai ternanti nanti kasih
bagai jauh tak mampu ditatap lagi


bagaimana ya nanti?


tatkala lirik mata melekat pada dirimu
tak dapat kau menyambut dengan segera
tiada kata buat penguat jiwa
yang disini aku,
leka
setia
dan menunggu hingga kamu hadir tiba


bagaimana ya nanti?


aku meneruskan

aku tatap
dan aku nanti

peluang besar bagi aku berbicara
buat masa yang masih ada
disampaikan melalui mata
lalu menyimpan kemas dalam jiwa

aku cuba yang semampu diri
mencari solusi hanya sendiri
agar mampu lalui penantian ini

jadi,

aku masih disini
leka, 
setia, 
menatap dan menanti.




________
on off on this blog.
trying my best untuk perah segala kerajinan dan idea untuk dimuntahkan segalanya disini,
muntah pelangi AHAHAHA

see you very soon, oke?

take care.

4 comments:

thankyou for spread the love!